Zimorodek

Ptaki w Polsce

Ptaki w Polsce

Potraficie rozpoznać najpopularniejsze ptaki występujące w Polsce?
Słyszeliście kiedyś takie nazwy, jak: szpak, kos, dudek, żołna, zimorodek, skowronek, słowik, gawron, kuropatwa, zięba, kulik, bażant, rycyk, podróżniczek, kukułka, dzięcioł średni, dzięcioł zielony, żuraw, gęgawa.
Wiecie, jak te ptaki wyglądają?
Wiecie, jak śpiewają? Jakie dźwięki wydają?
Podejrzewam, że większość osób nie ma zielonego pojęcia.
Ja też nie wiedziałem. Ale to się zmieniło całkiem niespodziewanie.
W galerii zdjęć Ptaki w Polsce zobaczycie polskie ptaki, które udało mi się sfotografować.

Dudek
Dudek

Zaczęło się od zdjęć ptaków w Afryce

Odkąd zacząłem podróżować po Afryce, chodzić po afrykańskich górach zacząłem zwracać uwagę na otaczającą mnie przyrodę. I nie chodzi tylko o przyrodę, która otacza mnie podczas górskich wędrówek.
Podczas każdego wyjazdu staram się odwiedzać miejsca, gdzie można spotkać niezwykłe afrykańskie zwierzęta. A zatem przede wszystkim parki narodowe w Afryce.
To tam zacząłem zwracać uwagę na ptaki. Widziałem żołny, wikłacze, rybaczki, czaple, kraski, puchacza, nierozłączki, zimorodki, orły, sępy, bieliki i dziesiątki innych przepięknych gatunków. Zdjęcia afrykańskich ptaków możecie zobaczyć w galerii zdjęć Ptaki w Afryce.
Gdy wracałem z podróży opowiadałem o Afryce. O zwierzętach, górach i oczywiście o ptakach.

Zimorodek malachitowy
Zimorodek malachitowy

W Polsce też są piękne ptaki

Coraz częściej zacząłem podróżować po Polsce. Zacząłem szukać ptaków. I znajdowałem. Ptaki są wszędzie. Trzeba tylko się rozejrzeć. Mamy przepiękne lasy, rozlewiska, rzeki. A ptaków dookoła ogromna ilość.
Biebrzański Park Narodowy, Białowieski Park Narodowy, Park Narodowy Ujścia Warty, Tatry, Bieszczady, Wielkopolski Park Narodowy, Kampinoski Park Narodowy.
Zdjęcia robiłem przeważnie w tych miejscach.
Ale okazuje się, że ptaków nie trzeba szukać daleko.
Ostatnich kilka tygodni poświęciłem na fotografowanie ptaków w Warszawie: na Fortach Bema, w Wilanowie, w Łazienkach – wystarczy cierpliwie poczekać.
Zobaczyłem dzięcioły średnie, dzięcioły zielone, dzięcioły duże, puszczyki, nurogęsi, bociany, szpaki, gile, sikorki, kwiczoły.
Uczę się rozpoznawać poszczególne gatunki. To nie jest proste. Na razie pomagają mi inni pasjonaci i świetny Przewodnik Collinsa: „Ptaki”.

Zimorodek
Zimorodek

Galeria polskich ptaków

Postanowiłem podzielić się moją pasją i stworzyłem galerię zdjęć „Ptaki w Polsce”.
Tu każdy będzie miał okazję zobaczyć, jak piękne są nasze ptaki, jak wyglądają te, któe spotykamy na co dzień, ale nie potrafimy ich rozróżnić.
Zobaczycie zdjęcie dudków, dzięciołów, żołn, rycyków, podróżniczków, sóweczek, puszczyków, zimorodków i kilkudziesięciu innych gatunków, które udało mi się sfotografować.
Galerię będę systematycznie uzupełniał, bo rok 2016 to rok, który spędzę w dużej części w lasach, na łąkach, przy rzekach, fotografując i przyglądając się polskim ptakom.

Puszczyk
Puszczyk

 

Skomentuj

